Bad Bramstedt 29 til 30 september 2018

Fredag.

I år var vi seks raske VMK’er der tog turen til modelskibs stævnet i Bad Bramstedt. Vi samledes hos Thomas kl. 8 for at pakke bilerne, næsten alle kasserne med skibe kunne være i Bent Rodens bil, imponerende hvor meget sådan en Skoda Fabia kan rumme. Ole Knudsen kørte med Bent og vi andre Thomas Richert, Bent Immertreu og Carsten Vittrup kørte med Carsten Paulsen.

Morgenmaden tog vi på færgen til Tyskland og herfra gik turen mod vores hotel uden for Bad Bramstedt med et stop hos Hobby Lobby. Når man kommer ind i sådan en hobby forretning er det umuligt at gå tomhændet derfra, der er altid et eller andet man bestemt ikke kan undvære. Også meget spændende at se de byggesæt denne forretning  får fremstillet så hvis i vil bygge et anderledes byggesæt end det vi ellers kender så hold øje med denne forretning.

Holdet foran vores Hotel.

Vel ankommet og indkvarteret på vores hotel, som er i en gammel vandmølle, stod den på kaffe med kage. Det blev også lige tid til at sejle lidt i mølledammen. Aftenmaden blev indtaget på hotellet.

Lørdag.

Efter morgenmaden gik turen til svømme/legeland i Bad Bramstedt. Her var der sat borde op hele vejen rundt om det store bassin.

Vi fandt 3 ledige borde og fik båret alle vores skibe og andet grej den lange vej fra bilerne til bordene, her fik vi lavet en fin udstilling. Så var det bare at få skibene i vandet og begynde at sejle. Lørdag sejlede vi fra kl. ca. 10 til 17, noget af tiden gik også med at  gå rundt og se på de andres skibe, det store bassin var til skala et lille bassin til u-både og et til speedbåde.

Der var mange flotte skibe.

Aftensmaden spiste vi på en lille hyggelig kro.

Søndag.

Morgenmad kl. 8 og så afregning og afsted til Bad Bramstedt. Opstilling og sejllads til kl. 13.30.

Kl. 13.30 pakkede vi sammen og kørte hjem, vi var tilbage hos Thomas kl. 18.

Det var en super dejlig tur med godt humør og vi havde også vejret med os lunt med megen sol og ingen regn.

her er en video fra 2017

Igen i år var der en fotograf fra Subwater der laver nogle super gode videoer af modelskibene han gå rundt ude bassinet hele dagen og tager videoer båpde over og under vandet.